ssjuk

image12
Denna veckan har fått en tuff start för svenskarna, de hela började med att jag, tobias blev sjuk på söndag kväll o låg o spydde i stort sett hela kvällen o halva natten, måndagens träning gick alltså bort för mig.. erik tränade dock. Men när tisdagen grydde kände jag mig bättre o beslöt mig för att träna, då hade illamåendet istället gett sig på erik som låg o spydde halva natten. Han blev borta från både tisdagens och dagensträning. Men nu är han piggare och imorrn tränar vi båda för fullt, har ju två viktiga matcher till helgen. Två möten mot North Iowa, ett lag som vårat gäng fick stryk av samtliga möten ifjol. Så de finns en del att hämta tillbaka i ära där.

Idag råkade jag o luntan ut för ett typiskt missöde. Vi tänkte åka till "kirkwood mall" (typ birsta) för att bara hänga o ta en kopp kaffe. Påvägen dit så hade vi planerat att vi skulle tanka. Bara några hundra meter ifrån huset har vi en besinmack, erik frågar mig om vi ska svänga av där men jag kommer med min kanon ide att vi ska ta en mack kanske en kilometer bort för att bunny sa att bensinen var billigast där..

Sagt o gjort.. kanske 200 meter senare, i mittersta filen på central street i mandan city börjar bilen fullkomligen sakka fram och servostyrning samt servobromsen börjar antyda på att den vill ge upp, luntan gör här en hjälteartad insats när han lyckas slita tillräckligt i ratten för att bilen ska börja svänga och vi hittar en lucka att rulla in på.. vi har alltså råkat ut för vår första soppatorsk på amerikansk mark, kanske även i våra liv. Utan möjligheten att ringa någon då vi fortfarande saknar mobiltelefon så var det bara att knuffa in bilen i en hyfsad position och sedan lägga benen på ryggen o börja knalla tillbaka mot huset för att få hjälp. Efter detta flöt det dock på ganska bra o vi kunde tillslut spendera nån timma på köpcentrat. hare bra=)


Kommentarer
Postat av: moster V

Oh, vilken tur att det bara var soppatorsk! Jag trodde att bromsarna hade fått "återfall"! Kram moster V

2007-09-13 @ 11:28:40
Postat av: Mamma

Instämmer med föregående "talare". Sköt om Er!! Inhandla lite Samarin också om det "kommer mera"! Och så lite bensin
att "ha på lut"....massor av kramar mamma

2007-09-13 @ 12:21:58
Postat av: Zigge-Zagge

Ser att du har det bra.Det glädjer mig.Jag följer med på Bobcats hemsida.Glöm inte att proppa tungt i första bytet, då är man inne i matchen direkt.Hälsningar Björn.PS de ska va en CHEV.

2007-09-15 @ 21:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback